Prehransko društvo Blog

Proteini za moč

| 0 comments

Kot verjetno veste, je hrana za naše telo pomembna, ker je vir energije, vitaminov, mineralov, hranil. Zato je pomembno, da je naša prehrana sestavljena iz pravega razmerja hranil, med katerimi so pomembni tako ogljikovi hidrati kot beljakovine oziroma proteini pa tudi kakovostne maščobe.

Mišice potrebujejo beljakovine

Proteini ali beljakovine so nujno hranilo za naše mišice oziroma za njihovo moč. Zato so v prehrani vseh, ki se trudijo oblikovati svoje telo, beljakovine zelo pomembne. Vprašati pa se je treba, koliko jih zaužijemo s prehrano oziroma kako bogata je naša prehrana z njimi.

Naša sodobna prehrana je namreč zelo bogata predvsem z ogljikovimi hidrati in sladkorji, saj večina ljudi poje velike količine kruha za zajtrk, malico in večerjo, priljubljena so tudi različna škrobna živila, kot so testenine, riž, krompir, poleg tega pa si kot prigrizke radi privoščimo na primer smoki ali čips.

Vsem nam je verjetno jasno, da to ni ravno primer zdrave prehrane, a na vprašanje o tem, kaj sploh je zdrava prehrana, bi skoraj vsak odgovoril drugače. V resnici pa zdrava prehrana ni nič drugega kot uravnotežena prehrana, ki poskrbi, da naše telo dobi vse, kar potrebuje.

Za naše mišice na primer so beljakovine nujne – so namreč njihov gradnik. Poleg tega pa imajo beljakovine tudi druge pomembne funkcije v telesu. Dnevno naj bi jih zaužili minimalno okoli 50 gramov, odvisno od naše teže in količine ter intenzivnosti naših aktivnosti, zaradi katerih mora biti njihov vnos v telo občutno večji.

Ali pojem dovolj beljakovin?

Največ beljakovin vsebujejo meso, siri in različne stročnice, kot so fižol, grah, leča in tako dalje. Dober vir beljakovin so tudi oreščki, jajca ter nekateri mlečni izdelki, kot sta na primer skuta ali sirotka. Poleg tega pa lahko manjšo količino beljakovin dobimo tudi z drugimi živili.

Znaki, da ne pojeste dovolj beljakovin, so lahko:

  • težave s spanjem,
  • velika utrujenost,
  • pomanjkanje energije in moči,
  • izpadanje las,
  • padec odpornosti,
  • lomljivi nohti,
  • nenehna želja po sladkem.

Če imate katerega od naštetih znakov, je lahko vzrok tudi pomanjkanje beljakovin. V tem primeru skušajte svojo prehrano obogatiti z njimi – privoščiti si več hranil, ki jih naravno vsebujejo, ali pa si privoščite kakšen dodatek na osnovi sirotkinih beljakovin, ki bo poskrbel za to, da jih bo vaše telo dobilo dovolj ter za moč vaših mišic.

Leave a Reply

Required fields are marked *.