Prehransko društvo Blog

Športna prehrana niso zgolj praški in tablete

| 0 comments

Kadar govorimo o prehrani, primerni za športnika, zelo pogosto najprej pomislimo na prehranske dodatke v obliki praškov in tablet. Ti naj bi športniku, tudi rekreativcu, pomagali telo nahraniti z vsem, kar potrebuje pri športnem udejstvovanju – predvsem imamo v mislih vnos več energije in mikrohranil, ki so pomembna za boljše delovanje mišic. Vendar pa športna prehrana obsega veliko več. Gre za režim prehranjevanja, ki mora biti premišljen in upoštevati tako vsakdanje potrebe telesa kot tiste, ki so zaradi športa večje. Bolje bi bilo torej, da razmišljamo o dieti oziroma načinu prehranjevanja na splošno.

Kakšna naj bo pravilna športna prehrana?

Pravilna športna prehrana vsebuje povečano količino makrohranil, ki so bistvena za več energije, torej se je najprej potrebno posvetiti beljakovinam, ogljikovim hidratom in maščobam. Sledijo mikrohranila, ki jih predstavljajo vitamini, minerali in druge snovi, brez katerih se ne morejo odvijati pomembni procesi v našem telesu. Del pravilne športne prehrane pa so tudi tekočine – tako voda kot druge tekočine, ki vsebujejo pomembne elemente in spojine, na primer soli. Samo športna prehrana, ki je uravnotežena, lahko ponudi ob športni aktivnosti primerne procese katabolizma oziroma razgradnje ter anabolizma oziroma izgradnje – torej primeren športni metabolizem.

Zakaj je športna prehrana pogosto napačna?

Profesionalni športniki imajo običajno svoje prehranske svetovalce, ki dobro poznajo njihove prehranske potrebe, rekreativci pa so žal pogosto prepuščeni sami sebi. O tem, kakšna je zanje pravilna športna prehrana se pogosto odločajo na podatki mnenje in podatkov, ki niso strokovni oziroma niso prilagojeni njim samim. Tisto, kar pri nekomu deluje, namreč ni primerno za vsakogar. Tako prihaja tudi do napačne prehrane, ki se lahko odrazi tudi na zdravstvenem stanju. Preden se kot rekreativec odločimo za določen način prehranjevanja oziroma za določeno športno dieto, moramo torej razmisliti o tem, ali nam ta ustreza. Dieta kot je LCHF, torej uživanje malo ogljikovih hidratov in veliko maščob, namreč ni primerna kar za vsakogar in ima lahko tudi nasprotne učinke od želenih.

Kaj pa beljakovinski napitki in praški? Ti so za telo koristni, če jih uživamo kot dodatek, ne pa kot nadomestilo obroka, saj je treba vedno skrbeti za vnos vseh hranil. Beljakovine so nujne ne le zato, ker pomagajo pri izgradnji in obnovi mišic, temveč tudi skrbijo za obrambo telesa, za pravilno delovanje živčevja in hormonov, za primerno raven hemoglobina, za dovolj keratina, kolagena in elastina … Vsekakor torej velja, da športna prehrana zahteva povečan vnos beljakovin, vendar v primernem sorazmerju z drugimi hranili.

Leave a Reply

Required fields are marked *.